Saturday, December 1, 2012

Ulangtahun 2 Bulan

Hello...

Saya berumur 33 tahun dan masih bujang,Im a happy Stroke Survivor, sebelum ini bekerja dalam bidang penyiaran di sebuah Stesen TV. Basically I'm just a simple guy, friendly, easygoing and i put my job on top of everything and neglected my ownself. Duuuhhhh...

I'm not going to share with you 'What is STROKE? and blablablabla..its easier if you browse it yourself. Sound very easy kan? Memang mudah tapi apa salahnya anda taip perkataan STROKE dan bacalah segala maklumat tentang penyakit ini. Atleast you know!

When you're 33, the word "stroke" just doesn't occur to you. At least to me it didn't.  Perkataan itu memag tidak asing pada kita cuma kita tak ambil kisah. Kita selalu rasa STROKE hanya menyerang warga emas sahaja. Tapi umur produktif macam saya pun tak terkecuali , dan juga remaja dan kanak-kanak juga.

                                          Gambar tahun 2012, beberapa bulan sebelum serangan
                                          STROKE. Happy face while grabbing my shoes using
                                          both hands. Those were the days...

Semalam, genap 2 bulan saya melalui kehidupan baru sebagai pesakit STROKE. I have a blog before this but only i knew the existance of the blog. Blog syok sendiri la katakan, tulis apa yang saya suka. Euwwww...geli jugak bila baca balik...Dont worry dah delete dah.

Selama 2 bulan hilang dari kesibukan (mungkin Tuhan suruh berehat secukupnya), banyak yang saya fikirkan tentang masa depan dan kealpaan masa lampau, muhasabah diri dan membaca. My new obsessions is searching the internet and get to know in depth on what is STROKE all about and i've learned the whole meaning of the word CAREGIVER.

Barulah tergerak hati nak aktifkan blog.I think through blogging  I still can be the caregiver  to spread on the STROKE awareness and inspire the public especially to the stroke patient. Tapi janganlah harap saya akan berbicara sedalamnya macam doktor witl all the boombastic medical terms. Nanti nak tunjuk hebat kononnya tapi bagi ajaran salah.

Dalam 2 bulan ni saya bersyukur sangat dengan perkembangan positif diri saya. Syukur saya kini mampu berjalan tanpa tongkat (tapi slow aje), tangan kiri boleh angkat dan genggam tapi masih agak lemah untuk pegang barang.

                                         This picture was taken on 30th Sept 2012 a few hours 
                                         after the attack. Syukur kerana masih diberi kesempatan
                                         sehingga hari ini.


Blog ini adalah sumbangan kecil saya sahaja untuk memberi inspirasi kepada sesiapa sahaja mengharungi ujian hidup. Itulah sebab saya namakan MY WONDERFUL JOURNEY OF STROKE. Saya akan share my beautiful journey dengan cara yang mudah dan senang difahami.And to those of you who read along, I thank you for giving your precious time scrolling into my simple journal as a stroke patient. 

 Peace.

No comments:

Post a Comment